Kazanç çağrısı: CN makro zorluklara rağmen istikrarlı büyüme bildiriyor
2024’ün üçüncü çeyreğinde, CN (Canadian National Railway Company, ticker: CNR) makroekonomik ve emek zorluklarının olduğu bir ortamda mütevazı finansal büyüme ve operasyonel iyileşmeler rapor etti. Başkan ve CEO Tracy Robinson, hisse başına kazançta (EPS) yıllık bazda %2’lik bir artışla 1,72 dolara ulaşıldığını ve faaliyet oranının (OR) %63,1 olduğunu vurguladı. Daha yumuşak makroekonomik koşullara rağmen, CN güçlü bir müşteri fırsatları portföyünün desteklediği hacim büyümesi öngörüyor ve taleple kaynakları uyumlu hale getirmek için operasyonel ayarlamalar uyguladı.
Önemli Noktalar
- CN’nin EPS’si yıllık bazda %2 artarak 1,72 dolara yükseldi ve OR %63,1 oldu.
- Vagon hızı günde 223 mile ve tren hızı saatte 20 mile yükseltildi.
- Makroekonomik koşullar yumuşadı ve bu durum ticari işi etkiledi.
- İşe alımlar durduruldu ve özellikle Doğu ve Güney bölgelerinde kaynaklar ayarlandı.
- Güvenlik iyileştirmeleri ve verimlilik artışları kaza sıklığında %30’luk bir azalmayı içeriyor.
- Gelir %3 arttı ve RTM’ler %2 büyüdü; bu büyüme uzun mesafeli intermodal ve rafine petrol ürünleri tarafından desteklendi.
- CN, 2024 için düşük tek haneli düzeltilmiş seyreltilmiş EPS büyümesi ve %3 ila %5 aralığının alt ucunda hacim büyümesi bekliyor.
- Faaliyet oranının Q4’te Q3’e kıyasla iyileşmesi bekleniyor.
- Şirket, enerji ve intermodal piyasalardaki büyümeyi desteklemek için altyapıya yatırım yapıyor.
- CN’nin rekabetçi konumlandırması ve fiyatlandırma stratejileri, 2025’e girerken demiryolu enflasyonunun üzerinde seyretmeye hazır.
Şirket Görünümü
- Özellikle uluslararası işlerde intermodal hacimlerde sürekli büyüme bekleniyor.
- 2024 için düzeltilmiş seyreltilmiş EPS büyümesinin düşük tek haneli olması öngörülüyor.
- Hacim büyümesinin %3 ila %5 aralığının alt ucunda olması bekleniyor.
- Faaliyet oranının Q4’te iyileşmesi bekleniyor.
- Önemli girişimler arasında frac kumu terminal kapasitesinin genişletilmesi ve Greater Toronto Area yakıt terminalindeki operasyonlar yer alıyor.
Olumsuz Noktalar
- Makroekonomik zorluklar genel hacim toparlanmasını etkileyebilir.
- Batı Kıyısı limanlarında ve Montreal Limanı’ndaki emek müzakereleri müşteri güveni üzerinde potansiyel etkiler oluşturabilir.
- Yurtiçi kamyon taşımacılığı operasyonlarında arz fazlası sorunları.
Olumlu Noktalar
- Tahıl ve petrol sektörlerinden güçlü rüzgarlar.
- Müşterilerden devam eden altyapı yatırımları.
- Meksika’daki Falcon premium hizmetine ilişkin iyimserlik.
Eksikler
- Emek belirsizlikleri ve piyasa koşulları, yurtiçi intermodal ve otomotiv hacimlerinde düşüşlere yol açtı.
Soru-Cevap Öne Çıkanlar
- Yönetim, Q3’ün tipik olarak daha yüksek marjlara sahip olmasına rağmen Q4’te OR’nin iyileşeceğine güveniyor.
- %3 ila %5’lik hacim büyümesine ulaşma konusundaki endişeler ele alındı; neredeyse %12’lik ardışık bir artışa ihtiyaç var.
- CN 2025’e girerken fiyatlandırmanın demiryolu enflasyonunun üzerinde seyretmesi bekleniyor.
- Düzeltilmiş üç yıllık EPS görünümü yüksek tek haneli YBBO’ya ayarlandı, daha fazla detay Ocak ayında gelecek.
CN’nin liderliği, operasyonel akışkanlığı sürdürmeye ve çeşitli sektörlerde büyümeye hazırlanmaya odaklanmaya devam ediyor. Operasyonel kapasite, kaynak yönetimi ve sermaye harcaması planlamasında stratejik ayarlamalarla CN, mevcut piyasa koşullarında yol alırken hissedar değeri yaratmaya ve müşteriler için hizmet güvenilirliğini sağlamaya hazır durumda.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.